Skincare technologieën ontwikkelen zich sneller dan je ogen kunnen knipperen. Onlangs ontdekten we een nieuwe gem: EAVE Cosmetics op basis van Bioquantine. Dit gepatenteerde ingrediënt is gebaseerd op Nobelprijs winnend onderzoek naar het regeneratieproces en celvernieuwing van de huid. In combinatie met natuurlijke ingrediënten is dit een skincare-lijn die op cellulair niveau verschil maakt. Wauw! We gingen in gesprek met Dionne van Twist-Schulf, co-founder van EAVE.
Bioquantine: hoe deze wetenschappelijke natuurformule je ageless maakt
Dionne van Twist – Schulf (55, ja echt je leest het goed) is ondernemer, marketing strateeg en moeder. De afgelopen 25 jaar heeft ze duizenden merken mogen adviseren op het gebied van merkstrategie, branding en marketingcommunicatie, onder andere als founder van marketing communicatiebureau Friends of the Brands. Dionne: ‘Mijn wens is altijd geweest om het krachtige netwerk dat ik heb opgebouwd in te zetten voor een eigen merk. Deze droom is uitgekomen met EAVE Cosmetics, het nieuwe 100% natuurlijke skincare merk dat ik samen met mijn man Edwin van Twist heb ontwikkeld.’
Wat is jouw persoonlijke drive achter EAVE?
Dionne: ‘Het liefst help ik vrouwen om in hun innerlijke kracht te geloven en hun leeftijd te omarmen. Uiterlijke verzorging is daarbij een hulpmiddel; een fijne verzorgingsroutine kan je dagelijks lekkerder in je vel laten voelen. Het verzorgen en beschermen van je huid met natuurlijke producten kan een uiting van dankbaarheid zijn voor het feit dat je überhaupt ouder mag worden. Vandaar dat al onze 7 producten ertoe bijdragen dat je op een natuurlijke manier huidvernieuwing en verjonging realiseert en er op elk product een mantra staat: I am pure, I am ageless, Eye empower, I am a miracle, I am radiant. Zo kun je de dag echt positief en vol zelfvertrouwen beginnen na je verzorgingsroutine.’
Op welke manieren, naast goed smeren, zorg jij nog meer voor de mooie huid die je hebt?
‘Ik gebruik regelmatig de EAVE AI Face Scan om mijn huidbehoeften beter aan te kunnen voelen. Ook hecht ik veel waarde aan een gezonde levensstijl met daarin de bekende basics zoals veel water drinken, voldoende bewegen en goed slapen. En zeker zo belangrijk: vergeet niet om eiwitrijk te eten! Waarom zou je ze prikken (met botox) als je het ook kunt eten…’
Waarom heb je moeite met de term ‘anti aging’?
‘Het impliceert dat ouder worden iets is wat je moet bestrijden, terwijl het denk ik belangrijk is om elk levensstadium met een open hart te omarmen. Wij richten ons daarom niet op ‘anti aging’ maar op ‘ageless’ zijn. EAVE ondersteunt je op een natuurlijke manier bij het behouden van een gezonde, stralende, en egale huid op elke leeftijd.’
Wat zijn jouw 3 grootste eyeopeners geweest tijdens het ontwikkelen van EAVE?
‘Ten eerste, celregeneratie en -vernieuwing is de sleutel en de toekomst van skincare. Het gepatenteerde stofje Bioquantine heeft mijn begrip van huidgezondheid compleet veranderd. Skincare producten geven nu vaak vooral nog tijdelijke impulsen aan de huid, die niet altijd op de lange termijn werken. Het stimuleren van ‘herprogrammering’ van de huid is duurzamer. Ten tweede: Natuur, innovatie en wetenschap versterken elkaar. De combinatie van natuurlijke ingrediënten, future-proof formules en slimme technologie geeft de beste resultaten. Een flinke dosis peptiden en zo min mogelijk geurstoffen, microplastics en siliconen zijn key voor een mooie huid op langere termijn. Tenslotte, huidverzorging moet persoonlijk zijn, producten moeten daarop aansluiten. Vandaar onze EAVE AI Face Scan waarmee je jouw persoonlijke huidbehoeften kunt achterhalen.’
Door welke vrouwen laat jij je inspireren?
‘Door iconische vrouwen zoals Jennifer Lopez en Naomi Campbell. Beide zijn niet alleen het toonbeeld van ageless beauty, maar ook krachtige persoonlijkheden die laten zien dat selfcare en ambitie hand in hand gaan. Jennifer Lopez straalt op elk podium en in elke rol. Ik vind haar toewijding aan een gezonde levensstijl, work-life balance en passie voor wat ze doet echt bewonderenswaardig. Naomi Campbell bewijst dat elegantie en kracht geen leeftijd kennen. Ze blijft revolutionaire in de modewereld en een inspiratiebron voor zelfverzekerdheid en tijdloze schoonheid. Deze vrouwen herinneren me eraan dat schoonheid niet stopt bij een bepaalde leeftijd, maar evolueert met wie je bent en hoe je voor jezelf zorgt.’
Wat is de laatste podcast die je hebt gehoord waar je niet over uitgepraat raakt?
‘Real Talk van Fernando Halman. Bijzonder om te horen dat mensen vaak zo veel veerkrachtiger zijn dan ze denken. Wat voor erge dingen ze ook meemaken, ze ervaren dat het ze uiteindelijk sterker maakt.’
Waar hoop je over een jaar te staan met EAVE?
‘Dan zie ik EAVE als een toonaangevend, innovatief merk binnen de Nederlandse skincare markt. We zijn druk bezig met nieuwe productlanceringen en kijken ernaar uit om onze lijn verder uit te breiden. Daarnaast zijn we de eerste stappen aan het zetten naar internationale uitbreiding, zodat we hopelijk uiteindelijk wereldwijd een nieuwe standaard kunnen zetten voor luxe, natuurlijke en wetenschappelijk onderbouwde skincare. En natuurlijk hoop ik vooral dat EAVE mensen inspireert om écht hun natuurlijke schoonheid te omarmen, op elke leeftijd.’
Wil je nog een mooie quote meegeven?
‘Coco Chanel zei mooi: Beauty begins the moment you love yourself.’
EAVE Cosmetics is te vinden bij een aantal luxe beauty spots zoals MYSC Parfumerie Rhoon, Babassu Amsterdam en online en De Bijenkorf Den Haag, Rotterdam en binnenkort ook Amsterdam. En natuurlijk online via eavecosmetics.com. Volg EAVE via Instagram.
Mis nooit meer iets van Holistik!
Schrijf je in voor onze newsletter & never miss a single story.Ja, houd mij op de hoogte!