De WOW-methode: zó ontketen je in 7 dagen meer magie in je leven

Heart + Soul
max strom, breath work, stress, depressie, ademhaling, moonbird, slow breathing, langzaam ademen

Holistik
17.07.2023

Veel boeken over zelfontwikkeling laten je achter mét een geïnspireerd gevoel, maar zónder concreet plan. Auteur en spreker Tabe Ydo zorgt er met zijn nieuwe boek Well-connected voor dat je je inzichten meteen in de praktijk kan brengen. In deel 1 nodigt hij je uit tot existentiële reflectie, het onder de loep leggen van je sociale verbindingen en leven volgens je potentieel. In deel 2 maak je kennis met zijn WOW-methode. Tijdens de Week of Well-being (WOW) word jij je aan de hand van 7 thema’s bewust van waar je invloed op hebt en wat invloed uitoefent op jou vanuit je omgeving. In 7 dagen ontketen je zo meer magie in je leven die er wellicht altijd al was. Beginnen kan op elk moment! Hieronder vind je vast een voorproefje van de WOW-methode.

De WOW-methode: zo ontketen je in 7 dagen meer magie in je leven

WOW methode Tabe

Na jaren van zelfreflectie, onderzoek en gesprekken met neurologen, psychologen, natuurwetenschappers en biologen ontwikkelde Tabe Ydo een blueprint voor zijn ultieme sociale ecosysteem. Een manier om meer hemel en minder hel op aarde te creëren voor zichzelf en anderen. Elke dag bestaat uit een ochtendritueel, een middag met een specifiek thema, en een avondritueel. De thema’s van de 7 dagen zijn:

1. Day of Intention
2. Welcome to the Universe
3. Good Vibes Only
4. The Power of Hello
5. Diversity Day
6. Helper’s High
7. Day of Reflection

Hieronder delen we alvast de WOW-ochtend en WOW-avond met je, zodat je daar inspiratie uit kunt halen voor je huidige dagelijkse routine. Wil je je onderdompelen in de volledige WOW-experience? In zijn nieuwe boek Well-connected neemt Tabe je aan de hand mee op reis.

De blueprint

Elke dag van de Week of Well-being is opgedeeld in secties van social service en self-service. Voor optimaal sociaal welzijn is het belangrijk om zo veel mogelijk anderen vanuit liefde van dienst te zijn. Maar daarvoor moet je eerst je eigen beker vullen met positieve energie. Focus je om die reden ’s ochtends en ’s avonds helemaal op jezelf. Je herhaalt een reeks handelingen en rituelen die lichaam, geest en ziel opladen. Dat gaat zo…

WOW ochtend

1. Sta op om 6.00, 5.00 of (voor gevorderden, zoals – je raadt het al – Tabe) 4.30 uur. Zo vroeg in de morgen zijn je hersenen in thèta- en alfastaat, wat het makkelijker maakt om jouw bron van creativiteit aan te boren.

2. Drink veel water en sprenkel ook wat koud water in je gezicht om goed wakker te worden.

3. Ga naar buiten, op blote voeten!

4. Masseer je kuiten 5-10 minuten, liefst met een foamroller. Onderzoekers van de Universiteit van Miami zeggen dat je met kuitmassages de zenuwen in je benen stimuleert en zo de bijnieren kalmeert. De bijnieren zijn de klieren die stresshormonen rondpompen. ’s Ochtends en ’s avonds je kuiten masseren kan wonderen doen voor je stressmanagement en nachtrust.

5. Verzorg je tanden zorgvuldig: poetsen, flossen, oil pullingtongschrapen, de hele mikmak. Je mondgezondheid beïnvloedt je algehele gezondheid en je welzijn.

6. Ademwerk. In Well-connected beschrijft Tabe verschillende ademwerksessies. Een sessie voor een mentale reset gaat bijvoorbeeld zo:

  • Ga zitten met je ogen dicht op een rustige plek.
  • Doe je armen omhoog, adem diep in en op het moment dat je uitademt (doe dit krachtig via je neus) trek je je armen naar beneden ter hoogte van je borst, met je handpalmen omhoog.
  • Herhaal dit 30 keer snel achter elkaar. Bedenk dat je elke keer lucht of energie pakt en naar je toetrekt met de armbewegingen.
  • Neem na 30 keer 10 seconden rust. Doe dan nog 2 sets van 30 keer met 10 seconden rust.

WOW-avond

1. Ongeveer een half uurtje voordat je naar bed gaat, probeer je je hoofd leeg te maken om onnodig gepieker te voorkomen. Schrijf al je gedachten op, in willekeurige volgorde. Alles wat je nu opschrijft komt straks in bed niet meer terug. Schrijf minimaal 20 dingen op.

2. Verzorg je mond wederom zorgvuldig, net zoals in de ochtend.

3. Masseer je kuiten en stretch.

4. Ga nog even naar buiten en kijk naar de sterren of de wolken. Tabe: ‘Het blijft bizar dat we tijdens oud en nieuw met open mond staan te genieten van al het vuurwerk in de lucht, maar in het dagelijks leven nemen we nauwelijks de tijd om te genieten van de grootste vuurwerkshow aller tijden: de sterrenhemel.’

5. Daily check-out: schrijf op hoe je je voelt, wat het mooiste moment van de dag was, wat de grootste uitdaging vandaag was, en de grootste les die je hebt geleerd.

6. Ga uiterlijk om 22.00 slapen. Als je snel in slaap wilt vallen, doe dan tien keer hoge, snelle ademhalingen door je neus om te switchen van het naar buiten gerichte netwerk in je hersenen, naar het naar binnen gerichte netwerk. Doe daarna tien diepe buikademhalingen om jezelf in een ontspannen staat te brengen. Slaap zacht! Well-connected, €24,50, verkrijgbaar via Bol.com. 

Well connected

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding!
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Gratis Video's
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg gratis toegang tot alle yoga video's! Daarnaast sturen we je wekelijks onze populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Download nu jouw gratis Back to Balance mini guide
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
Download nu jouw gratis Conscious Aging mini guide
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
Download nu jouw gratis Body Guide mini
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
Ontvang nu jouw gratis Herfst Meditatie
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
Download nu jouw gratis Woonboek
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting in onze webshop!
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.