Psycholoog en yogatherapeut deelt: visualisatie practice in zelfliefde voor thuis

Heart + Soul
visualisatie oefening zelfliefde
Karlijn Visser Evelyn van Hasselt

Holistik
05.09.2019

Jezelf liefhebben is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is misschien wel de grootste uitdaging die je op aarde te leren hebt. Je moet immers nog de rest van je leven doorbrengen met jezelf… In de chaos van alledag vergeet je soms om in de diepte met jezelf te connecten. In het artikel ‘Ben jij je inner spark kwijt? Zo vind je jezelf na een moeilijke periode weer terug’ deelt psycholoog, yogatherapeut en schrijfster van het boek Inner Spark Kristin Vikjord daar een aantal adviezen over. Hieronder vind je een oefening over hoe je meer zelfliefde in de praktijk brengt en daarmee je innerlijke vuurtje aanwakkert. 

Psycholoog en yogatherapeut deelt: visualisatie practice in zelfliefde voor thuis

Kristin Vikjord: ‘Dit is een oefening in zelfcompassie. Voel je dit nu nog niet? Spreek dan bijvoorbeeld wel met jezelf af om hier in de toekomst meer voor open te staan. Mijn uitnodiging aan jou is om begripvol naar jezelf te zijn. Moedig jezelf aan tijdens deze spannende reis door aandacht en vergeving. Misschien voelt dat in het begin een beetje moeilijk. Mocht het niet meteen lukken is dat natuurlijk helemaal okay’.

Oefening in zelfliefde van Kristin

inner spark, boek, kristin vikjord1. Ga zitten
Vind een comfortabele plek met weinig afleiding. Doe je ogen dicht, of laat je blik zachtjes op de vloer rusten.
2. Zinnen opzeggen
Zeg de volgende zinnen tegen jezelf, hardop of in gedachten. Herhaal elke zin drie keer. Voel je vrij om andere woorden te gebruiken die beter bij je passen en dieper resoneren:
– Ik wens mezelf goede gezondheid toe
– Ik wens mezelf emotionele stabiliteit
– Ik wens mezelf hartelijkheid en mildheid toe
– Ik wens dat ik altijd kan vertrouwen op mijn eigen veilige haven van zachtheid en vriendelijkheid
3. Reflecteer 
Als je deze zinnen elk drie keer hebt herhaald, neem dan een moment voor jezelf om te reflecteren. Hoe voel je je? Is er iets veranderd als je je gemoed nu vergelijkt met hoe je je voelde voor je de oefening begon? Denk je anders over jezelf?
4. Keer terug
Breng je aandacht weer terug naar je lichaam en voel hoe je zit. Laat de ruimte om je heen op je inwerken, luister naar de geluiden en kijk in het rond. Je bent nu klaar om te beginnen aan de rest van je dag. Inner Spark, Kristin Vikjord, €22,50. Verkrijgbaar via Bol.com*. 

*Bij de 1e druk ontvang je een gratis online cursus ‘Empowering Emotional Wellbeing’ van Kristin Vikjord t.w.v. € 40. Zodra je het boek ontvangt, krijg je de verdere instructies en toegang tot de cursus. Wees snel, want op = op!

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding!
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Gratis Video's
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg gratis toegang tot alle yoga video's! Daarnaast sturen we je wekelijks onze populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link