Gun jezelf een zelfhulpbreak met deze 3 (yoga)ochtendrituelen van Tara Stiles

Body
strala yoga, tara stiles, ademhaling
karlijn visser

Karlijn Visser
25.01.2019

De wereldberoemde yogi Tara Stiles bewandelt al jaren haar eigen weg als het om een gezonde levensstijl gaat. Ze is eigenaar van yogastudio Strala Yoga, heeft haar eigen yogakledinglijn bij Reebok en geeft yogalessen all over the world. De New York Times noemde haar ooit ‘yoga-rebel’. Terecht. Want ze ontwikkelde zelfs een eigen bewegingsvorm: Strala Yoga. In het boek ‘Strala Yoga’ gaat ze dieper in op deze methode en leer je hoe je sterk, gefocust en gelukkiger door het leven kunt gaan. 

Gun jezelf een zelfhulpbreak met deze 3 (yoga)ochtendrituelen van Tara Stiles

strala yoga, tara stiles, ademhaling

Het woord ‘Strala’ heeft Tara zelf bedacht en is een methode om met behulp van uitdagende yoga sessies meer rust te vinden in je leven en te ‘re-connecten’ met je intuïtie. Van huis uit is Tara een ballerina en inmiddels ook een yoga goeroe in Amerika. Haar yoga flows zijn niet gebaseerd op de Oosterse meditatietechnieken of ingewikkelde religieuze principes. Verwacht praktische oefeningen die je leren hoe je met ademhaling, houding en bewegingen een bepaald ritme kunt vinden waar jouw body, mind & soul op aanslaan. Goed voor jezelf zorgen en naar jezelf kunnen luisteren is Tara’s doel, zodat jij die levenslust daarna aan de wereld kunt laten zien en een glimlach op andermans gezicht kunt tonen. De duidelijke foto’s en heldere instructies van Tara bij de oefeningen maken haar boek tot een praktisch handboek. Het slothoofdstuk bevat twee schema’s voor 7 en 30 dagen over het integreren van haar yoga oefeningen in je dagelijks leven. Wij selecteerden deze 3 ochtendrituelen uit Tara’s boek die ze zelf regelmatig inzet als zelfhulpbreak.

Wil je niets meer missen van Holistik?

Vergeet dan niet om ons ook te volgen op Facebook!
Ga naar facebook

3 x een zelfhulpbreak voor in de ochtend van Tara Stiles

1. Relaxte morning brug

strala yoga, tara stiles, ademhalingGa rustig liggen en concentreer je op je ademhaling. Verdiep nu je in- en uitademing. Adem vanuit je buik. Trek je rechterknie op tot je borst. Draai met je heup om soepel te worden. Blijf een aantal diepe ademhalingen in deze positie liggen. Als je klaar bent, breng je je knie terug naar het midden en leg je je been weer naast je linkerbeen neer. Doe hetzelfde, maar dan met je linkerknie. Trek nu beide knieën op en zet je voeten naast je heupen neer. Leg je armen naast je en breng je heupen omhoog voor een brug. Blijf een paar lange ademhalingen in deze positie. Laat je heupen zakken en rust een paar diepe ademhalingen uit. Trek je knieën opnieuw op tot je borst en schommel zachtjes heen en weer als dat prettig voelt. Als je zover bent, kom je overeind in een gemakkelijke zit. Leg je handen op je dijen, sluit je ogen en concentreer je op je binnenwereld. Voel je meer ruimte? Een open hart?

2. Schouderopening tegen laptoparmen

Ga nu zitten met je benen gestrekt  naar voren en buig je bovenlichaam naar rechts. Gebruik je rechter onderarm als steun en strek je linkerarm boven je hoofd. Blijf zo een paar ademhalingen hangen terwijl je zachtjes wiegt om te openen. Kom terug naar het midden en herhaal de buiging naar de andere zijde. Kom weer rechtop zitten. Kruip nu met je handen naar voren en buig voorover. Dein zachtjes heen en weer als dat lekker voelt. Als je klaar bent, kom je weer langzaam overeind. Zet je vingertoppen achter je, haal diep adem en strek je borst en heupen. Terwijl je uitademt, kom je terug naar het midden. Leg je handen op je dijen en sluit even je ogen. Concentreer je op je ademhaling.

strala yoga, tara stiles, ademhaling

3. Beweeg je rug mee op je ademhaling

strala yoga, tara stiles, ademhalingVoor een vitale ruggengraat is deze cat-cow oefening ideaal. Ga op je handen en knieën zitten. Maak je bovenlichaam los door op de inademing je rug hol te trekken. Op de uitademing trek je je rug bol. Zorg voor een volledige strekking in je armen, alsof je de grond onder je probeert weg te drukken met je handen. Herhaal deze beweging een aantal keer. Als je er klaar voor bent, trek je je tenen in, adem je diep in en breng je je heupen omhoog tot een downward-facing-dog. Blijf een paar diepe ademhalingen in deze houding. Stap dan je voeten naar je handen toe en kom rechtop staan. It’s time to kick-start your day! Of als je zin hebt, kun je deze sequence wat langer maken zoals op de afbeeldingen hiernaast. Strala Yoga, Tara Stiles, €23,99 via Bol.com.

Wil je meer zien en ervaren van Tara? Dit is een fijne ochtendflow van 7 minuutjes voor een flexibel begin van je dag!

Mis nooit meer iets van Holistik!

Schrijf je in voor onze newsletter & never miss a single story.
Ja, houd mij op de hoogte!
Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding!
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Gratis Video's
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg gratis toegang tot alle yoga video's! Daarnaast sturen we je wekelijks onze populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link