Simpel recept van ‘Mo Bicep’: eiermuffins met spinazie en tomaat

Recipes
eiermuffins

Vlogger Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mo Bicep, is een online fenomeen. Via zijn social media kanalen bereikt hij meer dan een miljoen mensen. In zijn nieuwe boek Koken met Mo Bicep deelt hij zijn weg naar een fit lichaam. In het boek vind je naast motivatietips ook recepten. En die hoeven helemaal niet ingewikkeld te zijn. Kijk maar eens naar deze eiermuffins.

Simpel recept van ‘Mo Bicep’: eiermuffins met spinazie en tomaat

eiermuffins

In 2012 begon Mo Bicep met trainen. Onbewust ging hij steeds gezonder eten en ontdekte hoe voeding effect op zijn lichaam had. Ook ging hij koken steeds leuker vinden. Inmiddels weet hij dat voor een gezond en sterk lichaam voeding en rust heel belangrijk is. Daarna komt pas het trainen. Deze en andere belangrijke lessen op het gebied van voeding en training deelt Mo in zijn eerste kookboek Mo Bicep.

Eiermuffins

Of je nu wilt afvallen, spieren opbouwen of een gezonde lifestyle wilt behouden, met de 6-weken-voedingsschema’s, 25 makkelijke recepten en meer dan 50 motivatietips in het boek gaat het lukken. Wij helpen je vast op weg met dit recept voor eiermuffins. Ze zijn makkelijk mee te nemen en lekker als ontbijt, snack of bij de lunch. Varieer met de vulling door andere groenten en/of kruiden te gebruiken.

Voor 12 muffins • Bereidingstijd: 30 minuten

  • ½-1 tomaat
  • 50 g bladspinazie
  • 10 eieren
  • 1-2 el Italiaanse kruiden
  • 50 g geraspte kaas

Uit de voorraadkast

  • olijfolie, om in te vetten
  • peper en zout (optioneel)

Ook nodig

  • muffinvorm voor 12 stuks en 12 papieren muffinvormpjes, of een siliconen muffinvorm voor 12 stuks
  • garde

Zo maak je de muffins

  1. Verwarm de oven voor op 180 ºC. Plaats de papieren vormpjes in de muffinvorm, of vet de siliconenvorm licht in met wat olijfolie.
  2. Snijd de tomaat in kleine blokjes en snijd de spinazie fijn. Verdeel ze over de muffinvormpjes.
  3. Doe de eieren samen met de Italiaanse kruiden en wat peper en zout in een kom. Roer de eieren los met een garde.
  4. Roer de kaas door het eimengsel en schenk het vervolgens over de groenten in de muffinvormpjes.
  5. Bak de muffins 20 minuten in de voorverwarmde oven.

Voedingswaarde per muffin

 ENERGIE: 87 kilocalorieën
VETTEN: 6,7 gram
EIWITTEN: 8,2 gram
KOOLHYDRATEN: 0,3 gram

Thuiskomen in je eigen lichaam?

Download nu de gratis Mini Guide en ontvang tips van Karlijn, Evelyn & een team van experts.Download gratis mini-guideBody Guide Mini Guide

Credits beeld: Mitchell van Voorbergen

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding!
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Gratis Video's
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg gratis toegang tot alle yoga video's! Daarnaast sturen we je wekelijks onze populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Download nu jouw gratis Back to Balance mini guide


    We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
    Download nu jouw gratis Conscious Aging mini guide


      We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
      Download nu jouw gratis Body Guide mini


        We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.
        Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting in onze webshop!



          We gaan zorgvuldig om met je gegevens en sturen af en toe een e-mail. Zie onze privacyverklaring.