Skinny protein pancakes: perfect voor na het sporten (of gewoon wanneer je er zin in hebt)

Food
skinny protein pancakes

Zodra ergens ‘skinny’ voor staat, beginnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen. De combinatie van ‘skinny’ en ‘smaakvol’ is namelijk vrij zeldzaam. En precies daarom ben ik zo blij met skinny protein pancakes. Want die zijn lekker én gezond én liggen niet zwaar op de maag. Dit is hoe je ze maakt.

Skinny protein pancakes

Ik ben altijd al dol geweest op pannenkoeken. Noem een willekeurige provincie en ik vertel je waar het leukste pannenkoekenhuisje zit. Ook thuis bak ik regelmatig pannenkoeken. Vooral nu ik een recept heb gevonden waarmee ik pannenkoekjes kan maken die lekker zijn (een must), gezond én makkelijk verteerbaar. Ik eet deze skinny protein pancakes zeker een paar keer per week. Meestal na het sporten, maar ook gewoon als ik er zin in heb. Maar wat maakt deze pannenkoekjes nou zo bijzonder?

Nooit meer iets missen van Holistik? Vergeet dan niet onze Facebook-pagina te liken, je in te schrijven voor onze Newsletter.

Perfect voor na het sporten

Skinny protein pancakes zijn ideaal voor na het sporten. Als je een flinke workout hebt gehad, kan je lijf wel wat extra eiwitten gebruiken. Eiwitten, ofwel proteïnen, zijn opgebouwd uit aminozuren. In tegenstelling tot koolhydraten en vetten dienen ze niet in de eerste plaats als brandstof, maar als bouwstof. Je botten, tanden, nagels, bindweefsel,  huid én je spieren hebben eiwit als primair bouwmateriaal. Van de 20 aminozuren die er bestaan, zijn er 9 essentieel. Dat wil zeggen dat je lijf die aminozuren niet zelf kan aanmaken. Je moet ze dus via je voeding binnen zien te krijgen. Nu kun je na iedere workout een halve bak kwark leeg eten, maar in de winter is me dat veel te koud. Doe mij maar een stapeltje proteïne pannenkoekjes. De truc is om een scoop (maatje) eiwitpoeder aan je ‘beslag’ toe te voegen (whey proteïne).

Dit zijn de ingrediënten

2 eiwitten (optioneel: 1 eigeel)
scheutje plantaardige melk (zelf gebruik ik meestal amandelmelk van Provamel, maar je kunt ook zelf amandelmelk maken)
1 geprakte banaan
snuf kaneel
1 scoop (maatje) organic whey proteïne poeder
kokosolie om in te bakken

Maak van alle ingrediënten beslag en bak je skinny protein pancakes in wat kokosolie. Super makkelijk en onwijs lekker. Voor het ouderwetse pannenkoeken gevoel strooi ik er vaak wat poedersuiker overheen. Een paar frambozen maken het af. Njoy!

Nooit meer iets missen van Holistik? Vergeet dan niet onze Facebook-pagina te liken, je in te schrijven voor onze Newsletter.

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding!
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
Gratis Video's
Vul hieronder jouw e-mailadres in en krijg gratis toegang tot alle yoga video's! Daarnaast sturen we je wekelijks onze populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverlaring.
INSCHRIJVEN
close-link
NIEUWSBRIEF
We sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen en incidenteel een aanbieding.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Lees hier onze privacyverklaring.
INSCHRIJVEN
close-link