Thanksgiving Day: wat te doen als de kalkoen geen voldoening meer geeft?!

by Karlijn Visser 22.11.2017

Donderdag 23 november is het Thanksgiving Day, ofwel dankzeggingsdag. In de Verenigde Staten is deze vierde donderdag van november een nationale feestdag waarop traditioneel gezien dank wordt gezegd aan God, voor de oogst en allerlei andere goede dingen. Maar hoe kunnen wij hier spiritueel op een mooie manier bij stil staan, aangezien zo’n stukkie kalkoen eten geen voldoening meer geeft… We vroegen het levens & yogacoach Andreas Trussat.

Thanksgiving Day: wat te doen als de kalkoen geen voldoening meer geeft?!

thanksgiving, andreas trussatAndreas: Om te beginnen deel ik graag de stand van de sterren met je. Astrologisch gezien staat Jupiter momenteel in schorpioen en de energie in boogschutter. De boogschutter is een vuurteken en begaafd met lachende en kinderlijke ogen. Het is vaak moeilijk om hen die onder dit teken zijn geboren te weerstaan. Boogschutters staan bekend om hun spontaniteit en bijtende gevoel voor humor. Hun aandrijving zal altijd de uitdagingen van het leven zijn. Het woord ‘nee’ is absoluut geen optie, dat kent de Boogschutter niet. Energetisch betekent dit dat de naakte waarheid onze kant uitkomt. Wie of wat jou ook gaat bekritiseren, probeer rustig te blijven. Maar hoe kunnen wij deze periode dan overkomen? Simpel: count your blessings! Trouwens, deze tijd van het jaar is de perfecte periode om voor die lang verwachte doelen te gaan. Bij enige vorm van twijfel gaat het behalen daarvan overigens niet lukken. Wat je zou kunnen doen om te veranderen en dit proces te versterken is het beoefenen van dankbaarheid.

5 tips voor het beoefenen van Dankbaarheid

Al meer dan 30 jaar ben ik vegetariër. Vandaar geen grote Kalkoenvogel voor mij tijdens Thanksgiving. Gelukkig heb ik genoeg andere dingen en mensen in mijn leven om dankbaar voor te zijn. Het stil staan bij het gevoel van dankbaarheid doe ik dagelijks aan de hand van onderstaande 5 tools. Wie weet helpen ze jou ook op weg om in je doelen te blijven geloven.

1. Voor je gaat slapen loop je in gedachten door de dag heen. Wees dankbaar voor wat je overkwam. Eigenlijk kijk je naar een eigen film, waarin jij de hoofdrol speelt. Tijdens het terug denken val je langzaam en voldaan in slaap. Vind je dit moeilijk omdat je partner bijvoorbeeld naast je ligt, dan kan je dit ook oefenen tijdens het tandenpoetsen.

2. Na het wakker worden ‘s ochtends zet je je voeten bewust op de grond voor een betere aarding. Je handen zijn in de Namasté positie. Breng deze nu naar je derde oog tussen je wenkbrauwen om dankbaar te zijn dat je weer wakker bent geworden en je dag is begonnen.

3. Hou een Gratitude Journal bij en noteer dagelijks waarvoor je dankbaar bent. Ben je meer van het tekenen en kleuren? Geen probleem, dat werkt ook prima in plaats van woorden.

4. Spreek het woord ‘Dankjewel’ met aandacht uit zodra iemand iets liefs zegt of voor je doet waardoor je geraakt wordt. Dat werkt zeer krachtig waardoor je alleen maar meer momenten creëert in je leven om dankbaar voor te zijn.

5. Het gebruik van een klankschaal, een kaarsje aansteken en het regelmatig zingen van een mantra ondersteunt dit ook. Mocht je geen klankschaal hebben, dan biedt Spotify uitkomst. andreastrussatyoga.com

Mis nooit meer iets van Holistik!

Schrijf je met de knop hieronder in voor onze newsletter & never miss a single story.
Ja, houd mij op de hoogte!

Beeld: Harold Pereira voor Urban Goddess

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
Vul hieronder jouw e-mailadres in en wij sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen!
INSCHRIJVEN