Dopper en het Van Gogh Museum verheffen water drinken tot kunstvorm

by Evelyn van Hasselt 06.12.2016

Een match made in heaven: zo kun je de samenwerking tussen Dopper en het Van Gogh Museum wel noemen. Het duurzame label en wereldberoemde museum hebben de kwasten ineen geslagen met twee wonderschone limited edition flesjes al resultaat. Ze zijn bedrukt met een design geïnspireerd op werken van Van Gogh: Almond Blossom en Sunflowers. Met zo’n bijzonder flesje op zak draag je letterlijk en figuurlijk bij aan een mooiere wereld. 

Dopper en het Van Gogh Museum verheffen water drinken tot kunstvorm

Wie Holistik volgt, weet dat Karlijn en ik een missie hebben: een mooiere plek maken van deze wereld. Niet door ons hele leven in één keer om te gooien, maar door telkens een paar kleine aanpassingen door te voeren. Zo ben ik het afgelopen jaar minder vlees gaan eten, meer natuurcosmetica gaan gebruiken én ben ik gestopt met het kopen van wegwerp PET flesjes. Op dit moment drijven er naar schatting namelijk meer dan 5.000.000.000 stukken plastic in de oceanen. En volgens het World Economic Forum dobberen er in 2050 zelfs meer stukken kunststof in de zee dan vissen. Shocking nietwaar? Gelukkig zijn er niet alleen mensen, maar ook merken die inzien dat we onze planeet naar de knoppen helpen als we nu niet ingrijpen. Dopper is zo’n merk. Dit label combineert een duurzame missie met een handige lifestyle producten. De kracht zit ‘m daarbij in de combinatie van ethics + esthetics. Iets dat je duidelijk terug ziet in de nieuwe Special Edition Dopper: twee limited edition flesjes die zijn geïnspireerd op het werk van Vincent van Gogh.

Dopper meets Van Gogh

Dopper en Van Gogh hebben meer gemeen dan je op het eerste gezicht misschien denkt. Beide zijn van Nederlandse origine, natuurliefhebbers en beiden gebruiken design om een verhaal te vertellen. Het verhaal van Van Gogh gaat over het vangen van de schoonheid van de natuur, de boodschap van Dopper draait om het behoud ervan. Tel daarbij op dat het Van Gogh Museum ‘s werelds allereerste museum is met het internationaal erkende duurzaamheidscerfiticaat BREEAM-NL In-Use en een samenwerking tussen het duurzame Dopper en het Van Gogh Museum is eigenlijk heel logisch. Samen verheffen ze water drinken tot een ware kunstvorm.

Wereldberoemde kunstwerken

De Special Edition Dopper is verkrijgbaar in twee kleuren: Cool Blue en Hello Yellow. De cup van de blauwe Dopper is bedrukt met een design geïnspireerd op het werk Almond Blossom. Van Gogh maakte dit wereldberoemde werk in 1890 voor zijn pasgeboren neefje Vincent Willem, zoon van zijn broer Theo. De gele Dopper is bedrukt met de wereldberoemde Zonnebloemen die Van Gogh omstreeks 1889 in Arles schilderde. Het artwork op de Doppers – verzorgd door het Van Gogh Museum – brengt de kunstwerken op een unieke manier tot leven. Op deze manier wordt kunst breed toegankelijk én praktisch toepasbaar.

Beweging van wereldverbeteraars

De Special Editions ‘Almond Blossom designed for Dopper’ en ‘Sunflowers designed for Dopper’ zijn verkrijgbaar bij de Dopper webshop, geselecteerde Dopper verkooppunten en de museumshop van het Van Gogh Museum voor € 17,95. Met elk flesje dat je koopt draag je bij aan een betere wereld. Want hoe belangrijk mooi design ook is (esthetics), uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om ethics ofwel een goed verhaal. En met dat verhaal zit het wel snor bij Dopper. Met herbruikbare design waterflessen van hoogwaardig kunststof en staal draagt Dopper actief bij aan de vermindering van de ‘plastic soep’ in onze oceanen. Daarnaast stimuleert Dopper het gebruik van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater. Van de netto verkoopomzet gaat bovendien 5% via de Dopper Foundation naar waterprojecten van Simavi in Nepal en naar de educatieve programma’s over schoon (drink)water en plastic afval van de Dopper Academy. Dopper is officieel gecertificeerd als ‘B Corp’ (Benefit Corporation) en behoort daarmee tot de mondiale beweging van wereldverbeteraars. En dat is een beweging waar Karlijn en ik ons graag bij aansluiten.

www.dopper.com

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Dopper. Echter hebben wij onze mening hier niet door laten beïnvloeden en past deze samenwerking bij de visie van Holistik.

Vond je dit een leuk artikel? Deel het!

Gerelateerde artikelen

NIEUWSBRIEF
Vul hieronder jouw e-mailadres in en wij sturen je wekelijks een overzicht van de populairste artikelen!
INSCHRIJVEN